Din indkøbskurv er tom.

HANDELSVILKÅR

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra ENAMEL Copenhagen. Betingelserne gælder i det tilfælde hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og ENAMEL Copenhagen.


Priser
Alle de oplyste priser hos ENAMEL Copenhagen er inklusive dansk moms (25%). Vi tager forbehold for fejl i de angivne priser, ligesom vi forbeholder os retten til at ændre priserne uden forudgående varsel.

Udsolgte varer
Der tages forbehold for udsolgte varer og leverandørsvigt.

Forsendelse, levering og aftaleindgåelse
Levering sker med Post Nord. Denne aftaleindgåelse foretages på dansk. 

Du kan vælge at få sendt din bestilling ud som Quickbrev (30 kr). Her er leveringstiden typisk 1-2 hverdage fra den dag vi afsender varen. Du kan også vælge GRATIS FRAGT (Alm. brev). Her vil leveringstiden være ca. 8 hverdage fra den dag vi afsender varen.

Forsendelser til udlandet kan tage op til 3 uger, alt efter destination. Du er velkommen til at kontakte os for at høre nærmere.  

Såfremt der opstår forsinkelser hos Post Danmark, vil dette tilsvarende forsinke leverancen, og ENAMEL Copenhagen kan ikke holdes ansvarlig for dette. Levering anses for sket når varen er forsøgt leveret på kundens adresse.

Risiko
Risikoen overgår til kunden som forbruger på leveringstidspunktet.

Leverings- og ekspeditionssomkostninger

QUICKBREV (1-2 hverdage) 30 kr. 

GRATIS FRAGT / Alm. brev (8 hverdage) 0 kr. 

Udland pålægges fragtgebyr. 

Betaling
Når vi har modtaget din bestilling/betaling sendes varen samtidig afsted. Er varen forsinket vil du få besked via e-mail eller telefon. Varerne bestilles online og der kan betales med Dankort, Visa, Visa Elektron, Eurocard, Maestro eller bankoverførsel. Varer der betales via bankoverførsel, vil først blive afsendt, når ENAMEL Copenhagen har modtaget ordrebeløbet. Er beløbet via bankoverførsel ikke modtaget senest 8 dage efter bestillingen, vil din ordre automatisk blive slettet. For at lette sagsbehandlingen, er du velkommen til at sende en mail, når du har foretaget bankoverførslen.

ENAMEL Copenhagen bankoplysninger
Danske Bank, Hovedvejen 107, 2600 Glostrup.
Kontonr.: 4440 11121411

IBAN: DK1730000011121411

SWIFT: DABADKKK


Faktura
Faktura vil være vedlagt varen, og gælder som din kvittering og garantibevis.

Ombytning:
Vi ombytter ikke varer på webshoppen. Ønsker du andre varer end dem du har modtaget, skal du derfor sende dine varer retur til os, og derefter lave en ny bestilling på de ønskede varer.

 
Returret / Fortrydelsesret
Der gives 14 dages returret/fortrydelsesret fra varen modtages af kunden. 

Fortryder du købet, skal du for egen regning sende varen tilbage til følgende adresse: ENAMEL Copenhagen, Gammel Kongevej 105, 1850 Frederiksberg C.
Hvis du sender varen tilbage, skal den være i samme stand, som da du modtog den.

Udover selve varen, som skal være forsvarligt pakket, bedes du vedlægge en kopi af fakturaen.

Har du betalt med kreditkort vil beløbet blive refunderet til samme kort, som du betalte med ved ordreafgivelsen, indenfor få dage. Skal beløbet retur på et andet kreditkort end det du har betalt ordren med, skal du opgive et bankregistrerings- og kontonummer ved returordren, som varebeløbet kan overføres til. I dette tilfælde vil der gå op til 7 dage før pengene sættes retur på din konto.

Benytter du dig af returretten/fortrydelsesretten, vil du få dine penge tilbage, så snart vi har modtaget varen retur, og haft lejlighed til at undersøge den.

Registrering af oplysninger
ENAMEL Copenhagen registrerer dit navn og din adresse samt faktura i sit kundekartotek i forbindelse med købet. Oplysningerne videregives ikke, men ENAMEL Copenhagen beholder registreringen i fem år, som loven foreskriver det.

Reklamationsbehandling
Ved fejl og mangler er der fuld returret, og her afholder ENAMEL Copenhagen eventuelle fragtomkostninger. Dog skal fejl og mangler påberåbes indenfor rimelig tid. To år efter modtagelsen af varen ophører retten til at klage i henhold til Købelovens § 83, stk. 1, medmindre andet er aftalt. Når ENAMEL Copenhagen modtager en klage over en vare, behandles klagen hurtigst muligt.

Kontakt altid ENAMEL Copenhagen før du sender en reklamation retur. 

Retningslinier for reklamationer

ENAMEL Copenhagen yder 2 års reklamationsret på alle smykker. Vi skelner dog mellem produktionsfejl, slitage og forkert brug.

  • Produktionsfejl dækker over fejl i produktionen af smykkerne. Et eksempel på produktionsfejl kan være hvis et smykke taber sin emalje/sten, hvis et øsken på et armbånd er gået op, eller hvis en lås ikke vil lukke til. Vi ombytter selvfølgelig altid smykker med produktionsfejl. Hvis du er i tvivl om, hvorvidt der er tale om en produktionsfejl eller ej, er du altid velkommen til at kontakte os.
  • Slidtage betyder, at smykket har været brugt over længere tid og derved må forventes at blive slidt. Slidtage dækkes ikke af reklamationsretten. Et eksempel på slidtage kan være guldbelægninger og rhodineringer, som løbende fortager ved brug af smykkerne. Vi ombytter derfor ikke smykker, som har mistet deres forgyldning eller rhodinering. Dette må forventes, da der er tale om en tynd belægning på smykket  
  • Forkert brug betyder, at smykket har fået skader som følge af forkert brug eller mishandling af produktet. Forkert brug dækkes ikke af reklamationsretten. Et eksempel på forkert brug/behandling af smykker kan være hvis et smykke har ændret farve ved at ligge frit fremme eller ved at være blevet udsat for fugt, cremer, sæbe, hårspray, rengøringsmidler, eller lign. I disse tilfælde vil smykket hurtigt blive mørkere og misfarvet. Smykker skal altid opbevares i lukkede poser eller i deres smykkeæsker når de ikke bliver brugt, for at bevare det flotte udseende længst muligt. Smykker der er misfarvede i metallet vil ikke godkendes som reklamation, da de har været udsat for forkert opbevaring/brug. Et andet eksempel på forkert brug er hvis et smykke er knækket i selve kæden. Mange af vores smykker har tynde kæder, som ikke tåler ryk. Derfor vil et smykke der er knækket i selve kæden ikke godkendes som reklamation, da vi anser dette som værende selvforskyldt. Endnu et eksempel er vores emaljesmykker. Selve emaljen kan miste farven, hvis den ligger i fx et vindue eller i en vindueskarm og udsættes for direkte sollys. Dette er selvforskyldt, og vil ikke blive godkendt som en reklamation.

Kontakt altid ENAMEL Copenhagen før du sender en reklamation retur, da denne skal godkendes.  

Reklamationer sendes retur til: ENAMEL Copenhagen, Gammel Kongevej 105, 1850 Frederiksberg C.